• +90 342 3604372

PROJENİN ADI PROJE EKİBİ PROJE YILI PROJE ÖZETİ (VAR OLANLAR)
Matematik eğitimi programlarındaki öğretim üyelerinin etkili matematik öğretim sürecine ilişkin görüşleri ve uygulamaları Gülay AGAÇ (Araştırmacı/Uzman) 2014-2017 arası  
Sakarya İlinde Görevli İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Genel Yeterlikleri Gülay AGAÇ (Araştırmacı/Uzman) 2010-2013 arası  
A comparative analysis of a meta analytic thematic review of drama method and preservice teachers views on the related method and communication skills Drama Yönteminin Meta Analitik ve Tematik Boyutu İleÖğretmen Adaylarının Yönteme ve Sosyal İletişi Veli BATDI (Yürütücü/Koordinatör) 2014-2017 arası  
A Comparative Analysis of the Views of Preservice Teachers and Academics on Pedagogical Training Courses Content with regard to Learning Theories in the context of Methodological Pluralism through Rasch and Maxqda Öğretmen Adayları ile Öğretim Üyeler Veli BATDI (Yürütücü/Koordinatör) 2014-2017 arası  
Akademisyenlerin Öğretimsel Niteliklerinin Geliştirilmesi İbrahim YILDIRIM (Araştırmacı/Uzman) 2019 Bu projenin genel amacı, akademisyenlerin pedagoji/andragoji bağlamında öğretim becerilerini desteklemek ve niteliklerini geliştirmektir. Bu beceriler arasında öğretimin planlanması, öğrenme/öğretme ile ilgili temel kuram ve modellerin kavranması, öğretim becerilerinin ve teknolojilerinin etkili şekilde kullanılması ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin etkin kullanımı yer almaktadır.
Ana Dil Metin Yönünün İkinci Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Okuma Becerisine Etkisinin İncelenmesi Birsen BAĞÇECİ (Yütücü/Koordinatör)
Emrah Cinkara (Araştırmacı/Uzman)
2014-2017 arası Ana Dil Metin Yönünün İkinci Dil Olarak İngilizce Öğreniminde Okuma Becerisine Etkisinin İncelenmesi
Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Fen Eğitiminde Kullanımı Veli BATDI (Araştırmacı/Uzman) 2018  
Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Temelli Danışma Programının Çocukların Bilişsel Hataları ve Psikolojik Belirtileri Üzerindeki Etkisi Zeynep Hamamcı (Yürütücü/Koordinatör)
Ahmet Buğa (Araştırmacı/Uzman)
2014-2017 arası  
Birinci Dünya Savaşı’ndan Cumhuriyet’e (1914-1923) Antepli Şehitler Üzerine Bir Sosyal Tarih Araştırması Ayhan DOĞAN (Yürütücü/Koordinatör)
Emrah Berkant PATOĞLU (Araştırmacı/Uzman)
2020 Birinci Dünya Savaşı’ndan Cumhuriyet’e (1914-1923) Antepli Şehitler Üzerine Bir Sosyal Tarih Araştırması
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
(Fetemm/Stem) Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkileri
Yavuz Saka (Yürütücü/Koordinatör) 2014-2017 arası Ortaokul öğrencilerine yönelik geliştirilen FeTeMM uygulamalarının etkinliklerinin öğrencilerin günlük hayat problemlerini çözme becerileri üzerine olan etkinliklerinin değerlendirilmesi
Gaziantep Üniversitesi Uzaktan Eğitim Altyapı Geliştirme Projesi Metin ÖZKAN (Yürütücü/Koordinatör)
Gülay AGAÇ (Araştırmacı/Uzman)
2019  
Kültürlerarası Eğitim Bağlamında Türk Dünyası Vatandaşlığı Ders Programı Geliştirilmesi Ve Etkiliğinin Değerlendirilmesi Ayhan Doğan (Araştırmacı/Uzman)
Erhan Yokuş (Araştırmacı/Uzman)
Eyüp CÜCÜK (Araştırmacı/Uzman)
2014-2017 arası Bu projenin temel amacı, farklı coğrafyalarda yaşayan, benzer olduğu kadar farklı tarih ve kültürel değerlere sahip olan Türk Dünyasındaki özellikle üniversiteli gençlerin “kültürler arası etkileşim” anlayışı içerisinde farklı kültürleri tanıyarak ortak hareket edebilme kapasitelerini ve dolayısıyla “Türk Dünyası Vatandaşlığı” bilincini geliştirmektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için, üniversitelerde seçmeli ders olarak okutulmak üzere “Türk Dünyası Vatandaşlığı” isimli bir ders programı geliştirilmiş, uygulanmış ve programın etkililiği değerlendirilmiştir. Dersle ilgili öğretim programının geliştirilme aşamalarına uygun olarak ders kazanımları, içeriği, öğrenme durumları ve ölçme-değerlendirme aşamaları oluşturulmuştur. Pilot çalışmaları yapılmış ve katılımcı öğrenciler ve uzmanların görüşleri doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Sonuç olarak üniversite düzeyinde 14 hafta sürdürülebilecek seçmeli bir ders öğretim programı geliştirilmiştir.
Maarif Nazırı Ahmed Kemal Paşa (1808-1887): Biyografisi, Eğitim Politika ve Uygulamaları Ayhan Doğan (Yürütücü/Koordinatör)
Eyüp Cücük (Araştırmacı/Uzman)
2021 Bu araştırma projesinin amacı; modern Türkiye’nin inşasında önemli bir nokta olan Tanzimat Dönemi’nde çok önemli devlet kademelerinde görev yapmış bir isim olan
Ahmet Kemal Paşa’nın biyografisi ve onun tarafından geliştirilen eğitim politikaların incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle Ahmet Kemal Paşa’nın tarihsel
biyografisi ile birlikte eğitimci, bürokrat ve yönetici kimliklerinin bileşiminden oluşan profili ortaya konulmuştur. Ardından Ahmet Kemal Paşa’nın maarif nazırlığı
dönemlerinde oluşturmuş olduğu eğitim politikalarının etkililiği, eğitimsel profili açısından incelenerek değerlendirilmiştir. Araştırma, özgün ve birincil kaynaklara
dayalı betimsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri, doküman inceleme yoluyla toplanmıştır. Doküman analizi sürecinde, 1808-1887 yılları
arasındaki veriler, Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığına bağlı arşivlerde konuyla ilgili belgelerin ve çeşitli kütüphanelerde bulunan el yazması eserler ve
kayıtların incelenmesiyle elde edilmiştir. Türkçe ve Osmanlı Türkçesi ile Almanca ve Fransızca dillerinde yazılan dokümanların toplanması ve bu dokümanların Türkçeye çevrilmesi sonrasında elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular, Ahmet Kemal Paşa’nın eğitimsel profili
ile oluşturduğu eğitim politikaları arasındaki ilişkiyi ve Türk eğitim sisteminin geçirdiği dönüşümü ortaya koymaya yöneliktir.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın Kullandığı MEBBİS'in Türk Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi Metin ÖZKAN (Araştırmacı/Uzman) 2010 öncesi  
Okul Etkililiğini Belirlemek İçin Bir Model Önerisi: Katma-Değerli Değerlendirme (Şanlıurfa Örneği) İbrahim YILDIRIM (Araştırmacı/Uzman) 2018 Öğrenci başarısını belirlemede Katma-Değerli Değerlendirme Modelinin uygulanması.
Psikolojik Danışman Adayları ”Okulda Şiddet” Konusunda Çalışmaya Ne Kadar Hazır? Adayların ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Karşılaştırılması Zeynep Hamamcı (Araştırmacı/Uzman) 2010-2013 arası  
Sahada Özel Amaçlı İngilizce: Online Dil Öğretimi ile Gaziantep Endüstrisinde Yalın Yöntemin Uygulanması Filiz Yalçın Tılfarlıoğlu (Yürütücü/Koordinatör) 2020 Yalın Yöntem çerçevesinde anlaşma sağlanan holdingin ihracat operasyon biriminde görevli olan personelin ihtiyaç duydukları özel amaçlı mesleki İngilizce eğitim-öğretim programının hazırlanması. 
Sentaktik Yapı Analizi Bağlamında Yabancılara Türkçe Öğretiminde C1 Düzeyindeki Okuma Metinlerine Bir Bakış Kadir Kaplan (Yürütücü/Koordinatör) 2019 Artzamanlı (diachronic) bakış açısını benimsemiş olan geleneksel yaklaşımların aksine çağdaş dilbilim, eş zamanlı (synchronic) ve betimsel (descriptive) ilkeler ışığında dil kavramının ele alınması ve yorumlanması gerektiği görüşüne göre şekillendirilmiştir. Bu yöntemsel değişimin temelinde yatan sebep; dil olgusunun sadece dikey uzantılı (kronolojik) bir incelemeyle yeterince anlaşılamayacağı görüşüdür. Söz konusu görüş, metin kavramına bakış açısının da değişmesine sebep olmuştur. Buna göre metin, sadece metni oluşturan unsurların ahenkli bir bütünü olmaktan çok daha fazlasını ifade etmektedir. Metin, yüzey yapı ve derin yapı olmak üzere iki katmandan meydana gelmektedir. Yüzey yapı, metnin somut hâli, bir başka deyişle, okurun beğenisine veya eleştirisine sunulmuş son şeklidir. Derin yapı ise yüzey yapının geri planında yer alan ve onu belirli yönlerden şekillendirerek okunabilir hâle getiren bilgi, görüş, tutum vb. unsurları ifade etmektedir ve yüzey yapı, hiçbir zaman derin yapıda var olanları tam olarak yansıtmamaktadır. Dolayısıyla bir metnin tam olarak anlaşılabilmesi, söz konusu metnin derin yapısını analiz edebilmeyi gerektirmektedir. Metnin derin yapısındaki unsurların ortaya çıkarılması ise anlamın, sözdiziminin ve göstergelerin derinlemesine incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu inceleme kapsamında kullanılan çözümleme yöntemlerinden biri sentaktik yapı analizidir. Sentaktik yapı analizi, metni oluşturan cümlelerin yapısı, etken/ edilgen oluşu vb. özelliklerinin incelenmesi suretiyle bu tür kurgusal unsurların, anlam üzerindeki etkilerinin belirlenmeye çalışılmasıdır. 
Bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretiminde, C1 düzeyinde kullanılan bir okuma metni, sentaktik analiz ilkelerinin ışığında incelenmiş ve cümlelerin yapısal sözdizimi özelliklerinin anlam üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Buradan hareketle Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişilerin metni daha iyi anlayabilmeleri açısından sentaktik analiz yönteminin önemi betimlenmiştir.
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Problem Çözme Sürecinde Sosyal Problem Çözme ve Bilişsel Farkındalık Stratejilerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi Melike Özyurt (Yürütücü/Koordinatör) 2018 Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bir probleme yönelik çözüm önerileri geliştirme süreçlerini bilişsel farkındalık açısından incelemektir. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi'nde öğrenim gören 234 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada nicel ve nitel verilerin toplanması sürecinde Bilişötesi Farkındalık Envanteri, Gözden Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri-Kısa Formu, Sosyal Problem Senaryoları ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme beceri düzeyleri ile bilişsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkinin düzeyi korelasyon analizi yapılarak tespit edilmiştir. Daha sonra ise sosyal problemlerin çözümünde yüksek ve düşük düzeyde başarı gösteren 20 sınıf öğretmeni adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde öğretmen adaylarından hazırlanan sosyal problem senaryosuna yönelik çözüm önerileri geliştirmeleri istenmiş ve elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme beceri düzeyleri ile bilişsel farkındalık düzeyleri arasında olumlu yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca sosyal problem çözme beceri düzeyi yüksek olan sınıf öğretmeni adaylarının; problemi derinlemesine analiz etme, birden fazla alternatif çözüm önerisi geliştirme ve geliştirilen çözüm önerilerinin olası sonuçlarını düşünme davranışlarını daha yüksek oranlarda sergilediği ve bilişsel farkındalık sistemini işletmenin bu davranışların sergilenme olasılığını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. 
STEM(Science, Technology, Engineering and Mathematics) yaklaşımı ile ortaokul fen ve matematik öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim programı tasarısı geliştirme ve uygulama Mehmet BAŞARAN (Araştırmacı/Uzman) 2018  
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Maarif Nazırları ve Oluşturdukları Eğitim Politikaları: Maarif Nazırlarının Politikalarına Etkililik Açısından Bilimsel Bir Bakış Ayhan Doğan (Yürütücü/Koordinatör)
Emrah Berkant PATOĞLU (Araştırmacı/Uzman)
Eyüp Cücük (Araştırmacı/Uzman)
Sadık Çetin (Araştırmacı/Uzman)
2021 Bu çalışma; Tanzimat’tan Cumhuriyet’e maarif nazırlarının profillerini ve bu nazırların nezaret dönemlerinde ortaya koydukları politikaları tespit ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı’nın Osmanlı Arşivi Maarif fonlarında bulunan ve Osmanlı Maarif bürokrasisinin kalbi sayılabilecek olan
Maarif Mektubi fonundaki belgeler, bu çalışmanın esas kaynak grubunu teşkil etmektedir. Ayrıca Osmanlı Arşivi’nin maarifle ilgili diğer fonlarında da araştırma yapılmış, ilgili belgeler değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama sürecinde Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı’nın Ankara ve İstanbul’da bulunan arşivleri başta olmak üzere İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesi, Beyazıt Kütüphanesi ile Ankara’da bulunan Milli Kütüphane ve Millî Eğitim Bakanlığı Ferit Ragıp Tuncor Arşiv Kütüphanesi’nde araştırmalarda bulunulmuştur. Bu araştırmalar neticesinde temin edilen tarihsel dokümanların, öncelikle günümüz Türkçesine çevirisi ve sadeleştirmesi yapılmıştır. Ardından tasnif işlemine tabi tutulan dokümanların içerdiği eğitim politika ve uygulamaların analizi çerçevesinde kodlama, tema ve kategorilere ayırma süreçleri gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede maarif nazırları; bürokrat kimliği, eğitimsel altyapısı ve göstergeleri, yönetim politikaları, ekonomi politikaları, denetim politikaları, müfredat politikaları, fırsat eşitliğinin sağlanmasına dönük politikalar, nitelik geliştirme politikaları, araştırma politikaları, okullaştırma politikaları, mesleki eğitim politikaları, okul düzeyinde politikalar, yurtdışı eğitim politikaları vb. başlıklar altında kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular, Maarif Nazırlarının/Vekillerinin profilleri ile oluşturdukları eğitim politikaları arasındaki ilişkiyi ve Türk eğitim
sisteminin geçirdiği dönüşümü ortaya koymaya yöneliktir. Elde edilen bulgular, Türk eğitim sisteminin iyileştirilmesi amacıyla ileriye dönük politika önerileri
çerçevesinde değerlendirilmiştir.
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Okuma Kaygıları İle Okuma Güçlükleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi Arzu ATASOY (Araştırmacı/Uzman) 2014-2017 arası Tarama modelinde gerçekleştirilen bu projenin amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Suriyeli öğrencilerin okuma kaygıları ile okuma hataları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Projenin örneklemini, Mustafa Kemal Üniversitesi TÖMER biriminde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 59 Suriyeli öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Saito, Horwitz ve Garza (1999) tarafından geliştirilen yabancı dilde
okuma kaygısı ölçeği (Foreign Language Reading Anxiety Scale), araştırmacılar tarafından geliştirilen okuma hataları formu, görüntü kayıtları ve okuma metinleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre çalışma grubunda yer alan öğrencilerin % 16,9 ‘u (N=10) düşük, % 59,3’ü (N=35) orta, % 23,7’si (N=14) yüksek düzey okuma kaygısına sahiptir. Düşük, orta ve yüksek düzey okuma kaygısına sahip öğrencilerin yaptıkları hataların toplam hata içindeki oranları sırasıyla % 14,8 (N=1129),% 61,2 (N=4657) ve % 23,8 (N=1812) şeklindedir. Düşük düzey okuma kaygısına sahip öğrenciler ortalama 112,3 hata; orta düzey okuma kaygısına sahip öğrenciler ortalama 132,6 hata ve yüksek düzey okuma kaygısına sahip öğrenciler ortalama 129 hata yapmışlardır. Araştırmanın bir diğer sonucu da her üç düzeyde okuma kaygısı yaşayan öğrencilerin en fazla telaffuz, tekrar, heceleyerek okuma; en az ise duraklama, parmakla takip ve metin–göz mesafesini ayarlayamama maddelerinde hata yapmış olmalarıdır.
Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin üniversiteye uyum süreçlerinin incelenmesi Mehmet Murat (Yürütücü/Koordinatör) 2020 Bu araştırmanın amacı üniversiteye yeni başlayan Türk ve yabancı öğrencilerin uyum süreçlerinin derinlemesine incelemektir. Türk ve yabancı öğrencilerin üniversiteye uyum algılarını anlamak ve anlamlandırmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi birinci sınıfa giden Türk ve yabancı öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştiren yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Elde edilecek veriler fenomenolojik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilecektir. Veri analizinde nitel veri analiz programlarından yararlanılacaktır. Araştırmanın güvenilirliğini arttırmak için alanında uzman kişiler tarafından, uzman incelemesi yapılacaktır. Yapılan çalışma ile literatürdeki nitel araştırma boşluğunun doldurulması hedeflenmektedir. Literatüre üniversiteye uyum kavramı ile ilgili farklı bir bakış açısı kazandırılacaktır. Elde edilen bilgilerin Türk ve yabancı öğrencilerin uyum sürecine yönelik yapılacak olan faaliyetlere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.  
Yabancı Diller Yüksekokulu Yeterlik Sınavı Eş-güdüm Geçerlik Çalışması Emrah Cinkara (Yürütücü/Koordinatör) 2018 Yabancı Diller Yüksekokulu Yeterlik Sınavı Eş-güdüm Geçerlik Çalışması
Yabancılara Türkçe Öğretim Programının Uygulanmasında Kullanılan Ders Materyallerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi Veli BATDI (Yürütücü/Koordinatör) 2018  
Yabanci Dil Eğitimindeki Kişisel Yetkinlik Beklentisinin Ve Kaynaklarinin Belirlenmesi Emrah Cinkara (Araştırmacı/Uzman) 2010 öncesi Yabanci Dil Eğitimindeki Kişisel Yetkinlik Beklentisinin Ve Kaynaklarinin Belirlenmesi
Tıp Eğitiminde Sanal Gerçeklik Eğitimi Mehmet Başaran (Araştırmacı/Uzman) 2021