PROJENİN ADI | PROJE EKİBİ | PROJE YILI | PROJE ÖZETİ (VAR OLANLAR) |
Yaşlı Bakımı Öğreticilerinin Yeterlilik Profilleri | Zeynep Hamamcı (Araştırmacı/Uzman) | 2010 öncesi | |
“Öğrenme Çıktılarına Dayalı Okul Performanslarının İncelenmesi” Ar-Ge Projesi | İbrahim YILDIRIM (Araştırmacı/Uzman) | 2018 | Katma-Değerli Değerlendirme Modeli uygulamalarının ülkemiz sistemine uyarlama çalışmaları (Milli Eğitim Bakanlığı) |
4-6 Yaş Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. YY. Öğretmen Yeterlikleri Bağlamında Geliştirilmesi | Veli BATDI (Araştırmacı/Uzman) | 2019 | |
Araştırmacı Eğitimi Online Öğrenme Ortamının ve Sisteminin Geliştirilmesi ve Tasarımı | İbrahim YILDIRIM (Araştırmacı/Uzman) Mehmet BAŞARAN (Araştırmacı/Uzman) |
2020 | Çevrimiçi eğitim ortamı tasarımı ve eğitim verilmesi verilmesi (AYEUM) |
ASAP-Art for Sustainable Action Projects | Birsen BAĞÇECİ (Araştırmacı/Uzman) | 2010 öncesi | ASAP-Art for Sustainable Action Projects |
Being Good Communicators: Listening Reflectively | Birsen BAĞÇECİ (Yürütücü/Koordinatör) | 2010 öncesi | Being Good Communicators: Listening Reflectively |
Cooperation between education and training institutions, enterprises and local communities | Birsen BAĞÇECİ (Araştırmacı/Uzman) | 2010-2013 arası | Cooperation between education and training institutions, enterprises and local communities |
Exploring the Effects of Teacher Research Experiences (RET's) on Classroom Inquiry | Yavuz Saka (Araştırmacı/Uzman) | 2010 öncesi | Proje Erişim Adresi: https://www.nsf.gov/awardsearch/showAward?AWD_ID=0553769 Proje Özeti: This project is studying two RET models at Florida State University. The first is offered by the Center for the Integration of Research and Learning (CIRL) at the National High Magnetic Field Laboratory. The researchers characterize it as a traditional RET in which teachers are placed in individual faculty laboratories to participate in on-going research. Participants in this program come together daily for discussion and activities focused on pedagogical issues. The second is offered by the Office of Science Teaching Activities (OSTA) in the College of Arts and Sciences. It is a non- traditional program with two scientists and two master teachers working full time with participants who develop their own scientific research agendas. In the second program participants also engage in "inquiry on the process of inquiry" in which they conduct a pedagogical research project on the essential features of inquiry. The researchers are examining the impact of these programs on teacher knowledge and practices, professional development and retention, and student learning. The project will "generate a deeper and more generalizable knowledge of the necessary features of RET's." The research goals are to (1) analyze the essential features of RET programs, (2) examine participants' understanding and enactment of inquiry, (3) study interactions with the personal characteristics of participants, and (4) assess the influence of inquiry teaching on student learning in science. |
Geçmişten Geleceğe Gaziantep'te Üretim ve Hayat | Ahmet İhsan Kaya (Danışman) | 2014-2017 arası | |
Gençlik Projeleri Destek Programı, ”BEN VARIM Projesi”, proje no: GPDP 2019-1, 50461 | Zeynep YILMAZ ÖZTÜRK (Yürütücü/Koordinatör) | 2020 | Gaziantep Üniversitesinin Eğitim Fakültesi öğrencileri ile okullarda gözlemlediğimiz çocuklara karşı ya da çocukların kendi akranlarına karşı uygulanan şiddetin önlenmesi konusunda kendimizi sorumlu hissediyoruz. “Ben Varım” projesiyle gözlemlediğimiz bu problemlerin çözümüne yönelik adımlar atılması amaçlanmaktadır. Bu proje ile birlikte gönüllü gençler ve projemizin uygulandığı okuldaki öğrencilerimiz birçok farklı alanda “Ben Varım” diyebilecekleri farklı deneyimler yaşayacaklardır. Bu sebeple projemiz çift yönlü olarak birçok hedefe sahiptir. Bu çalışma ile birlikte her öğrencinin kendini doğru bir şekilde ifade etmeleri desteklenerek çocuğa karşı şiddetin önlenmesi gibi kritik bir konuda öğrenci ve velilerin farkındalık ve bilinç düzeylerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Öğrencilerinden oluşan genç gönüllüler projenin faaliyetlerini planlama ve uygulanması sorumluluğunu birlikte alacaklardır. |
GPDP 2019-1, "BEN VARIM PROJESİ" | Zeynep YILMAZ ÖZTÜRK (Yürütücü/Koordinatör) | 2020 | Gaziantep Üniversitesinin Eğitim Fakültesi öğrencileri ile okullarda gözlemlediğimiz çocuklara karşı ya da çocukların kendi akranlarına karşı uygulanan şiddetin önlenmesi konusunda kendimizi sorumlu hissediyoruz. “Ben Varım” projesiyle gözlemlediğimiz bu problemlerin çözümüne yönelik adımlar atılması amaçlanmaktadır. Bu proje ile birlikte gönüllü gençler ve projemizin uygulandığı okuldaki öğrencilerimiz birçok farklı alanda “Ben Varım” diyebilecekleri farklı deneyimler yaşayacaklardır. Bu sebeple projemiz çift yönlü olarak birçok hedefe sahiptir. Bu çalışma ile birlikte her öğrencinin kendini doğru bir şekilde ifade etmeleri desteklenerek çocuğa karşı şiddetin önlenmesi gibi kritik bir konuda öğrenci ve velilerin farkındalık ve bilinç düzeylerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Öğrencilerinden oluşan genç gönüllüler projenin faaliyetlerini planlama ve uygulanması sorumluluğunu birlikte alacaklardır. |
Innovative Approaches In Teachers' Lifelong Training | Birsen BAĞÇECİ (Yürütücü/Koordinatör) | 2010-2013 arası | Innovative Approaches In Teachers' Lifelong Training |
Kardeşimle 2. Evimizdeyiz | Ahmet İhsan KAYA (Yürütücü/Koordinatör) | 2018 | |
Kırsaldan Kariyere | Ahmet İhsan KAYA (Yürütücü/Koordinatör) | 2014-2017 arası | |
Okullarımızda Eğitim Kalitesinin Artırılması, | Mehmet Çiçek (Yürütücü/Koordinatör) | 2019 | Bu, bir SWOT analizi çalışmasıdır. |
Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve geliştirme Projesi | İbrahim YILDIRIM (Araştırmacı/Uzman) | 2014-2017 arası | Bilişsel Tanı Modeli uygulamaları (Milli Eğitim Bakanlığı) |
PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Rapor | Yeşim ÖZER ÖZKAN (Araştırmacı/Uzman) | 2010-2013 arası | Bu çalışma PISA 2012 Türkiye ulusal nihai raporu olarak hazırlanmış ve MEB tarafından yayımlanmış bir araştırma raporudur. |
Professional Development Approaches for Reform-Based Curricula, Florida Center for Research in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). | Yavuz Saka (Araştırmacı/Uzman) | 2010 öncesi | Proje Erişim Adresi: https://lsi.fsu.edu/fcrstem/ Proje Özeti: This research examines factors influencing elementary science teacher learning as they participate in professional development with and enactment of educative curricula in comparison with learning following limited professional development and enactment of traditional curricula. Using a randomized cluster design (125 teachers and 2,694 students in 4th—5th grades) that met the What Works Clearinghouse standards without reservations, teacher learning was conceptualized using four outcomes. Data were analyzed using standard single-level multiple regression models and possible mediation models for the teacher outcomes were considered using piecewise multiple regression and path analytic approaches. Treatment group teachers experienced greater increases in content knowledge, views of science inquiry, beliefs about reform-based teaching, and teaching self- efficacy than comparison group teachers. The findings indicate that what teachers learn from the combination of professional development and teaching with educative curriculum varies according to what their knowledge and beliefs are on entering the experience. Surprisingly, high entry-level self- efficacy was associated not only with lower learning gains for the teachers, but also for their students. Finally, teachers' space science learning and that of their students are implicated as mediators of the positive effect of the professional development and educative curriculum enactment on teacher beliefs about reform science teaching. This work refines and extends a theoretical framework of teachers' participatory relationship with curricula. |
Teaching Staff Mobility | Birsen BAĞÇECİ (Araştırmacı/Uzman) | 2010 öncesi | Teaching Staff Mobility |